Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van mariannebrink - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van mariannebrink - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Marianne

16 Mei 2005 | Verenigde Staten, Yosemite

Donderdag 12 mei
Vandaag zijn we via Death Valley naar Lone Pine gegaan. Death Valley was vreselijk heet.
Echt een woestijn en eigenlijk viel er niets te beleven, toch was het een mooie rit. We sliepen in een heel klein gezellig hotelletje met uitzicht op de ene kant de koeien en de andere kant de besneeuwde toppen van Mount Whitney.

Vrijdag 13 mei
Vandaag vervolgden wij onze weg naar Bakersfield. Daar gingen we niet speciaal voor, maar omdat de Tiogaroad in Yosemite gesloten is, en wel tot augustus, moesten we onderlangs het Sequoia National Park naar Yosemite. Het weer was schitterend en we hebben heerlijk een tijdje bij het zwembad gedommeld.

Zaterdag 14 mei
De rit ging vandaag naar Oakhurst bij Yosemite. Maar eerst bezochten wij het Sequoia National Park. In dit park staan ontzettend hoge en vreselijke brede bomen. General Tree bijvoorbeeld heeft een omvang van 11,1 meter. Niet te geloven. Ook beklommen we een vreselijke hoge rots, Moro Rock. Carla en ik werden misselijk onderweg, zo hoog en zo eng was deze. Maar we waren heel snel weer beneden, want we zagen twee beren, een moeder met haar jong.
Beneden aan de trap hebben we wel een half uur staan filmen en foto's staan nemen van die beesten. Echt ongelooflijk die roofdieren zo dichtbij. We kregen er geen genoeg van.

Zondag 15 mei
Vandaag was het de dag van de watervallen. We zijn Yosemitepark in gereden. Wat een schitterend park is dat. Het is alleen jammer dat veel wegen vanwege de hevige sneeuwval nog afgesloten zijn. Het was daarom en waarschijnlijk ook door de Pinksterdagen, vreselijk druk in het park.
We hebben bij een ontzettend hoge waterval gestaan en Chris en Jon zijn tot onder de Fall gelopen. Zeiknat kwamen zij eronder vandaan. Op de terugweg ontwaardden wij weer een beer midden in het bos. Carla en ik raken geobsedeerd door de beesten. Als we straks in het Stadshart lopen kijken we nog om ons heen of we die beesten zien.

• 16 Mei 2005 - 09:30

Ce:

Hellow..
    Nou gelukkig hoef je niet veel te zoeken in het stadshart, want meestal lopen chris en jon wel naast jullie.. haha wat een lol op de vroege morgen.. 11 uur maar toch..!! Dat Sequoia National Park is dat van Bassie en Adriaan..!! Ja toch!? Nou hellas heeft gewonnen mam.. we hebben het opgenomen voor je.. Michelle was echt onwijs goed.. echt cool gewoon..!! Nou gaan jullie nog maar even genieten.. en dan zien we jullie zaterdag weer..!! Als het aan mij ligt mogen jullie trouwens wel wat langer blijven hoor.. geeft niets.. haha!! Doeg.. xxx

• 16 Mei 2005 - 10:05

Cindy:

Heey allemaal!!
    Het laatste weekie is al weer ingegaan bij jullie, jullie hebben al superveel gezien en meegemaakt, ben benieuwd naar de foto's!! Vooral van die beren cool zeg!!
    Nou geniet er nog maar even van want voor je het weet zit je weer in het kikkerlandje. Nou tot snel liefs Cindy en Jeff

• 16 Mei 2005 - 11:20

Nicole2@casema.nl:

Nou zo te lezen hebben jullie het aardig naar jullie zien, veel plezier nog en geniet ze, gaat zeker wel snel.
    Zeg maar tegen Carla dat ik haar erg mis op het reigersnest en de kinderen ook.
    Nou nog veel plezier
    Veel liefs Nicole

• 16 Mei 2005 - 11:57

Marsha:

Hi Hi,
    ik ben blij te horen dat jullie ht zo ontiegelijk naar jullie zin hebben. Heb je al een eitje gebakken op de motorkap en daarna je boorden afgewassen ;-p ???
    Ja het huishouden. Laten we het erop houden dat als jullie thuis komen dat alles schoon en netjes is. Dat is toch wat jullie willen?
    Hebben jullie nog wat meegekregen in las Vegas van het zoveel-jarig bestaan? Ik hoorde namelijk dat Las Vegas zondag 15 mei een jubileum vierde.

Kus Marsha

Ps. Van mij mogen jullie ook wat langer wegblijven. Edwin en ik worden goed in het vader en moedertje spelen. We houden Celeste goed onder de duim :-)

• 16 Mei 2005 - 12:56

Sandra:

Hej Hej!! Echt gaaf wat jullie allemaal zien daar!! Ben ook erg benieuwd naar de foto's! Hier gaat alles nog steeds goed hoor!! Wel rustig zo alleen thuis. Nog veel plezier deze laatste week!! Doeg!! Kuss!!

• 17 Mei 2005 - 17:36

Hetty:

Wat gaat de tijd toch snel.Alweer jullie laatste weekje.
    Zo te lezen hebben jullie al heel wat meegemaakt.
    Zal het verslag van jullie voor Greet uitdraaien, want haar PC doet het niet. Geniet nog van de laatste dagen.

gr Hetty